fredag 15 mars 2013

Mexico är som kryddan på tungan, tequilan i halsen och solen i ögonen.

Yoani Sanchez är en kubansk bloggerska och journalist som nyligen har beökt Mexiko. Hon skrev om sitt besök i ett blogginlägg, och raden ovanför är från densamma. Jag blev inspirerad att själv fundera över hur Mexiko smakar för mig.

För mig är Mexiko intensivt, vackert, fult och allt på en och samma gång. När jag tänker på Mexiko tänker jag på grön salsa. Det är Mexikos smak. Tradition som fortfarande smakar lika gott efter tusentals år. Jag älskar att bo här trots landets alla problem, med korruption, politisk instabilitet och våldsamheter. Det är liksom lättare att känna livet här, jag vet inte riktigt varför.

Apropå att så skrev Yoani Sanchez att Kuba smakar sötsurt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar